tisdag 12 januari 2010

Året som gick med Kalle Lind

Citat från "Året som gick" angående Svininfluensan "Ni minns den säkert, ni kanske till och med drabbades. Symtomen var klövar, knorr, tryne, en doft av bacon och ett starkt behov av att bli instängd i en trång kätte och äta likdelar från den egna arten.
Hmm.Jag drog nu det mest uppenbara skämtet i världshistorien. Hmm. Jag måste fått in Pang Prego-redaktionens manus in i studion. Det måste klippas bort sen.

Hur som helst, alla var rädda för svininfluensan, landets sjukvård kom på fötter och organiserade en massvaccination av befolkningen. Men här och var ute i stugorna satt det folk och kände sig misstänksamma.

Nja.. Vi ska nog inte vaccinera oss. Man vet ju inte riktigt om vaccin hjälper..
Jao, nae, jag var inte huvudvärkstabletter heller, det är bättre och värka ut febern och jag tar inte penicillin mot lunginflammation, det är bättre att dö ut inflammation. Jag är skeptisk.
Det är bättre att äta några torra örter..
Mobiltelefon, nja, det är bättre att behöva vara hemma varje gång man behöver ringa någon. Är det inte det?
Och internet? hmm. Tycker det är onödigt. Med en vanlig amatörradio och bibliotek kan man göra nästan samma saker fast långsammare.
Och säng? äh, jag vet inte. Vad är det för fel att sova i lera? och det här med att använda eld? nae, det tycker jag inte behövs. det är väl ingen som dött av rått kött.
Och det här med skriften, nej, det tycker jag inte, det tänker jag inte lära mig. Snart kommer folk o sluta prata med varandra och bara skriva meddelanden, nej, det vill jag inte va med på. Nej, bäst att låta allt va som det är.
Fast lite bättre förstås, för såhär som vi har det nu kan vi iallafall inte ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar