onsdag 20 november 2013

Tyskan och Entreprenören

Jag och min gode vän och barndomskamrat Marie har under de senaste veckorna (som i en timme i veckan) ägnat oss ått att spela in en podd.

-Vad är podd? frågar du.
-Radio på internet, svarar jag för att förenkla hela förklaringen.

Det är inte så mycket att hurra för. Egentligen är det bara ett inspelat skype-samtal mellan mig och Marie. Men det gäller att dra igång något sånt här för att man ska kunna hålla kontakten. Det gäller i alla fall för sådana som mig och Marie. På en skala 1-10 att hålla kontakten hamnar vi båda på 5.

Här finns länkarna:
Tyskan och Entreprenören 1 - Tysklands minst fördomsfulla tjej
Tyskan och Entreprenören 2 - Chang Frick-podden
Tyskan och Entreprenören 3 - Sträv hårkvalité

Chang Frick

5 kommentarer:

  1. Nu har ni en lyssnare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste säga att jag gillar din metafor om den fjärde medlemmen i Maries boende, om att hon är "ute på hal is, och att ni ska föra henne till land". Skrattade högt i min ensamhet när jag hörde det :)

      Radera
  2. Charlott Nilsson2013-11-27 11:44

    Haha, två lyssnare (efter att Marie promotat detta fantastiska fenomen)!
    Hur ofta kommer det ut ny pod om man får fråga?

    SvaraRadera
  3. Härligt! :) Vi siktar på en gång i veckan. Hoppas vi klarar det!

    SvaraRadera