måndag 1 mars 2010

Skylt-mångfald







Denna bilden i sig är kanske inte så spännande. Men hur tänker de när de när de sätter upp skylten?

Jag tänker såhär: om det är sommar så spelar det ingen roll.
Är det vinter så spelar det ingen roll, för om det är snö, så ser man om den är underhållen, och om den inte är underhållen så undviker man att gå på den. Är det inte snö, spelar det igen roll.

Det är under en speciell situation den kan behövas. Om man går in på stigen (som är max 20m) och det börjar snöa. Om man då skulle fastna i snön, så vet man att man kommer att få vara kvar där tills det töar.


Jag kan förövrigt berätta att jag sitter på tåget brevid en dansk. Jag tror han är det. Han har stort rött skägg, är rufsig i håret. Blårutig flanell-skjorta, och blå något för långa, lite uppkavlade jeans. Skorna är av och han har fötterna på sätet mittemot.
Måste vara en dansk.

Jag har sett honom en gång tidigare på detta tåget. Då läste han i en dansk tidning. Nu läser han en svensk.

2 kommentarer:

  1. Hahahaha! Bra inlägg

    SvaraRadera
  2. Alltid knivigt det där med att gissa personer, men jag gillar det! Säkert en riktigt händig karl det där, det tycker jag mig utlösa av flanell skjortan, jag skulle säga att det är typiskt för en händig karl att bära flanell skjorta. Samt de lite uppkavlade jeansen. Det är förstås bara än händig karl som kan göra något sånt!

    SvaraRadera