fredag 26 februari 2010

Skojigt







Under denna kvällen fördes en loggbok.

23.49 Maria går på toa
23.50 Jaha?
23.55 Maria kommer tillbaka
00.01 Samuel går på toa
00.04 Tillbaka
00.26 Dukar av bordet
00.27 Börjar spela kort
00.32 Börjar andra omgången
00.38 Tredje omgången börjar
00.42 Samuel konstaterar ett faktum
00.44 Fjärde omgången
00.49 Femte omgången
00.49 Maria gick på toa för en timme se
01.02 Femte avslutas
01.11 Anna går på toa
01.12 Tillbaka
01.22 Annie går ut i köket. Tror jag


Jag avslutar med en skojig vits:

President Nicolas Sarkozy besöker en stålfabrik. Till fabrikschefens stora förvåning hälsarSarkozy på en av hans anställda, Morton, och ger honom en vänskaplig kram. Samma sak händer både när Barack Obama och Vladmir Putin besöker fabriken.
Föga imponerad säger fabrikschefen till Morton: "Jag slår vad om att du inte känner påven."
Morton rycker på axlarna. "Vi brukar spela golf tillsammans."
Stridshandsken har därmed kastats och fabrikschefen betalar för deras resa till Vatikanen. Under en påvlig välsignelse smiter Morton iväg. Och mycket riktigt: Där står han, sida vid sida med påven.
Då knackar två kinesiska män chefen på axeln och frågar: "Vem är den där mannen i vitt som står brevid Morton?"

4 kommentarer:

  1. Haha! Sparade du den lappen? hahaha!

    SvaraRadera
  2. Just det, det var när jag kom tillbaka från toan efter en minut och alla tyckte det var rekord :P

    SvaraRadera
  3. jag fattar inte riktigt vitsen...

    SvaraRadera
  4. Jag ska förklara den för dig sedan, Rebacka:)

    SvaraRadera