fredag 12 mars 2010

Chaffisar

Martin, 13, har en busschaffuör som visar film i bussen. Fräsiga filmer som "nalle puh" och "Alice i underlandet". Vår käre nalle sjunger bina till sömns, och alice hamnar på vardagskalas.
Det bra att de små barnen får lära sig etik och moral genom filmerna.





När jag gick i 3:an, kikade vi också på film. Jag tog med "Titanic" till bussen, och Bengt visade den gärna. Robin tog med "terminator 3" och så kikade vi på den. Vi fick lära oss att om ens flickvän stack, ska vi skicka vår bekänt att spionera, och om det går för långt, även ta till vapen. Om man hamnar i en stressad situation, ta fran en stråkorkester som kan spela lite sorgliga sånger. Tillhör du överklassen, lås gärna in de som är mindre värda för att rädda ditt eget skinn.

Använd våld för att lösa problem.




Och nu sitter jag där. Maktgalen på ordförandeposition. Undrar ni hur jag kom dit?

2 kommentarer:

  1. Haha! Jag är fortfarande på Nalle-puhstadiet så jag borde väl vara väldigt moralisk då. Dagisfröken ut i fingerspetsarna... :)

    SvaraRadera