lördag 13 februari 2010

Upplevelserna vs. Visionerna

Fantasin flödar, och jag drunknar i poesins aldrig sinande flod. En bra början på ett inlägg, trots att det troligen ej kommer präglas av varken skaldekonst, lyrik eller kväde som vi även säger ibland.

Rummet är fullt av kläder. Var jag än går hindras jag av strumpor, skjorta eller en och annan stickad grå tröja. Jag funderar på att städa. Inget i mitt liv är just nu mer meningsfullt. Trots det sitter jag kvar här. Till synes lugn, tillfredsställd och självsäker, men i mitt inre är jag full av liv.

Jag flätar ihop mina tankar och minnen till ett enda flöde av visioner. Jag zoomar ut och begrundar strömmen. Viljans ström. Förändringens ström. Framtidens ström.

3 kommentarer:

  1. Hihi, det där med klädhögen känner jag igen :) Vi har själva behövt ta tag i det lääääääänge, men idag har vi äntligen gjort slag i saken och tvättat nästan hela dagen... Nu är helt plötsligt bara halva huset fyllt med kläder på golvet, haha!
    (ps: svenskläraren åker fram på blixtvisit och säger att det stavas enda.... hihi)

    SvaraRadera
  2. just det. enda. satt och funderade på det ett tag, men orkade inte bestämma mig för vad som var rätt. ändrar nu. tack för kommentaren!

    SvaraRadera
  3. hihi :) Kunde ju inte låta det stå " ett rumpa flöde...." ;)

    SvaraRadera