söndag 14 februari 2010

Att varva och ändra sin stil
kan ge intrycket "instabil"
Tanken är ju inte den
men känslan är kanske allmän.

Det är ju inte på det viset
att jag irrar kring i diset
Jag skriver och ändrar för att försöka
att mina läsarsiffror öka

Det var iallafall målet tidigare
att bloggen skulle bli rikligare
att fler kan instämma och förstå
och att vid den punkten, först då
det går upp ett ljus,
och i tanken ett sus
att ifrån denna blogg vi kan ej avstå.

Nu är det ju så
att det inte kan gå
för vi alla är så olika
en del gillar netto, andra ica
och att ändra på det
genom att bli poet
är intet annat än att mina trogna läsare svika.

Fast jag kanske gör det ibland iallafall.

2 kommentarer:

  1. Christian, var får du allt ifrån? Verkligen bra.

    SvaraRadera
  2. Vilken skald du är! En dold talang minsann :-)

    SvaraRadera