tisdag 30 juni 2009

Som alla märkt

så har jag varit lite inaktiv här. Det är svårt att hinna med skrivandet, och uppläggandet av bilder och så.. iallafall, för de som missat mina bilder på facebook, så kommer här en länk: BILDER

Nu har jag ätit frukost på Subway, och sitter på hotellrummet och checkar facebook, mail, tillflykt osv.

Frukosten på hotellet kostade 8$, medans det på Subway räckte med 3.94$.

Jag trivs här. Jag längtar inte hem, men samtidigt kommer det bli skönt. Det är mycket bärande med väskor fram och tillbaka, och det kan det ju vara skönt att slippa.

Att bada i Ällhölen saknar jag lite. Och att efter en lång arbetsdag i solen, smutsig, trött och livslågan nästan släckt, kunna gå eller cykla till Öjasjön, gå på den lilla stigen ner till Bäckabron, se det blanka vattnet och sedan hoppa i och än en gång överaskas över att det är mycket kallare i den där sjön.

Men detta landet är bra. Jag vill tillbaka till Oconto Falls, till dammen, Oconto River och den sjungande hunden.

2 kommentarer:

  1. hihi :) Är det verkligen möjligt att ens tänka på Ällhölen o Öjasjön när man är där borta? Hmmmm.... är sjukt förvånad :P

    Men kan säga att vattnet är varmt på båda ställena nu iaf :)

    SvaraRadera
  2. Det är det. Men återigen. Detta landet....

    SvaraRadera