torsdag 16 december 2010

Bokstavsbarn

Tanken har snurrat i mitt huvud länge. Vem som helst kan vara drabbad. Vad säger att du inte lider av ADHD eller DAMP? Vad har jag för garanti för att folk inte ljuger för mig?

Det kan mycket väl vara så att jag har t ex. ADHD, och kommentarer som; "Men vad starkt att du jobbar på", "Vad duktig du är som verkligen vet vad du vill! Det gäller att inte förlora hoppet!" blir genast motiverade.

Om man berättar för någon om en dröm man har, ett yrkesval man vill välja, så får man höra att: "vad roligt! Det gäller att sikta högt!" "Härligt att du verkligen satsar" och liknande.
Man får liksom ingen respons på själva målet, utan bara på drömmen.
Folk säger sådana saker, men innerst inne vet alla att man aldrig i hela sitt liv kan uppnå dessa resultat för att man helt enkelt inte besitter tillräcklig mental begåvning.

Berätta för mig hur jag verkligen kan vara säker på att jag inte lever i en lögn. You never know...

1 kommentar:

  1. Ah, skit i bokstäverna! Det finns en massa människor, med och utan bokstäver, som nått dit de ville, högt eller ej. Om Gud har lagt en längtan i dig är det värt att hålla fast i - man måste lyda Gud mer än människor...:)

    SvaraRadera