fredag 3 december 2010

42,8 %

Dagens roligaste möte inträffade för mindre än en minut sen. Jag sitter på Norrevångskolan och väntar på att bussen ska gå hem. En kille kommer fram och snackar lite. Han pratar mest, och jag skrattar och håller med. han avslutar med:


-Du ser ut som en Hipster. Vet du vad det är?
-Nej, jag är ledsen, jag vet inte det. Vad är det?
-Du ser ut som en Hipster. Googla det.


Sen gick han. Jag Googlar.


"Stilen omfamnades vid 2010-talets början primärt av högskoleutbildade 80-talister från medelklassen. Yttre kännetecken är ofta ironiska; exempel är stora hornbågade glasögonmustasch för män, färgglada tajts, t-shirts med stora tryck. Vidare skall hipstern gärna vara smal och blek."


Jag tycker han hade fel. Av 7 möjliga egenskaper, kammar jag hem 3. (Om man är villig att dela upp egenskapen "hornbågade glasögon" i två)


42,8 % Hipster


Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Hipster

1 kommentar:

  1. Vaddå? Jag har alltid förknippat dig med färgglada tights. Det är liksom din grej tänker jag...

    SvaraRadera