onsdag 10 november 2010

Spaning om kuvert

Ikväll klistrar jag ihop kuvert.
Jag kan inte för mitt liv förstå varför man fortfarande tillverkar kuvert man måste slicka på för att stänga. Men. Jag har några teorier:

1. En storfräsare tillverkade enorma mängder kuvert av detta slag i början av 30-talet. Lagret har ännu inte tagit slut, så därför säljs de fortfarande. Om denna teorin stämmer, så tillverkar man alltså inte nya kuvert av denna typ, vilket låter rimligt. Exempel på storfräsare på 30-talet: Adolf Hitler, Ingvar Kamprad.

2. En sadist (någon som njuter av att tillfoga andra smärta) äger en etablerad kuvertfabrik.

3. Företag som tillverkar kuvert tillverkar också tejp, (Med självhäftande tejp förstås band av metall, plast, papper o.d. försett med häftämne på en sida eller på båda sidorna. Källa: Wikipedia) och förespråkar att dessa ska placeras bredvid varandra i detaljhandeln.

3 kommentarer:

  1. Det måste ha varit Adolf, han var ju allmänt taskig. Ingvar Kamprad är väl lite för harmlös, eller?

    SvaraRadera
  2. Johan Sidenvall2010-11-24 19:12

    Ingvar Kamprad var bara fjorton år gammal när 30-talet tog slut. Skulle en sådan liten gosse ha stått bakom något så bestialiskt?

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Ingvar_Kamprad

    SvaraRadera
  3. Mina vänner! (ursäkta att jag inte svarat på detta innan, men om jag inte minns fel, så har jag gjort ett försök)

    I detta inlägget skojar ju jag. Jag leker med tanken. Jag går lite över gränsen. Självklart var det Adolf som står bakom detta, för Ingvar var ju som johan så korrekt googlat fram, endast 14 år.

    Men det finns lite olika faktorer som också spelar in. Jag tog upp två exempel på storfräsare. Men det finns en gemensam nämnare mellan dem båda. Nämligen engagemanget i nazistiska rörelser. Denna referens flög tydligen så fort över era huvuden så att det troligen visslade om det, och kanske behövde ni även kamma er en extra gång den dagen.

    Ledsen.

    SvaraRadera