tisdag 16 november 2010

Da Bible

Ordspråksboken 3:6

Jag kommer inte skriva vad det är, för allt blir bäst i sin egen Bibel.

Jag vill också passa på att slå ett stort slag för boken "Jag stred för Arafat".
Den handlar om terroristen Tass Saada. han dödade judar till vardags i sin ungdom. Och han var bara på det. Sen kallade Gud på honom och han kunde inte göra något annat än att svara på inviten. Nu föreläser han om enighet mellan palestinier och judar.

Efter han blev kallad lämnade han sitt liv åt Jesus. Och Jesus svek honom aldrig. Min vilja är att du och jag också lägger våra liv  i hans händer. Han sviker oss aldrig.

2 kommentarer:

  1. Hmm... Kunde det vara lämpligt i sammanhanget att prata om GUDS vilja och min ÖNSKAN...? ;)

    SvaraRadera
  2. Nja, det är så här att i detta fallet tangerar både min och Guds vilja. Klart att jag även önskar att du och jag lägger våra liv i Guds händer, men jag VILL också att vi gör det.

    SvaraRadera