tisdag 14 september 2010

Faran

Tanken var ju inte den. Det hade känns så bra när jag stod där. Jag hade lite problem med att få ner den i kuvertet, valsedeln. Det gick på andra försöket. Jag vet inte varför jag fick problem med det just då, jag brukar inte misslyckas med den sortens handhavande. Jag trodde inte det spelade någon roll, och det visade sig senare att jag hade rätt.
Jag tvekade omedvetet just när jag skulle stoppa ner det i urnan. Kanske var det därför jag missade första gången. Andra gången gick det. Jag har funderat om det var samma sorts varning som for genom mig då, som när jag fumlade med kuvertet. Sa jag det? Att jag inte brukar misslyckas med sådant? Jag brukar inte det.
Men i den stunden var jag säker. Man har ju sett vad de har orsakat. Bilbränder, våldsbrott, misshandel. Jag ville att de skulle skicka hem hälften, det ska jag inte ljuga om. Men jag ville väl inte att det skulle bli som det är nu. Vad röstade du om i det valet?  Som jag, eller om viktigare frågor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar