torsdag 1 april 2010

facebook-gruppernas envisa kamp 6

På min blogg har jag ibland publicerat nedvärderade åsikter om vissa facebookgrupper. Detta är något jag står för, men för att bloggen skall bliva politisk korrekt ger jag er en grupp som jag gillar skarpt!


Osama Bin Laden - World Champion of Hide and Seek since 2001

Gruppen påpekar att Osama bin Laden är världsmästare i den folkkära barnleken "Kurragömma" "Kurragömma" är ett gammalsvenskt ord som härstammar från 1700-talet och skrevs då med två ord. ex ”kura gjöme” eller ”kura göma”.

Ordet "kura" är samma ord som "kura" i den bemärkelsen att man "hukar" eller sitter "nedkrupen".
Det vi kommer fram till är att Kurragömma betyder "Kura i gömma" alltså sitta nedhukad någonstans där man inte kan se dig.

Och på denna leken är Osama bin Laden världsmästare eftersom han började gömma sig 2001, och har därmed suttit nedhukad i 9 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar