onsdag 10 mars 2010

Dagen före idag.

07.09 åkte jag hemifrån igår. 16.25 hoppade jag lättad ut ur bussen på den eminenta busshållsplatsen 'Öjamåla vsk'.

Man kan lätt uppfatta det som om jag hade haft en ansträngande dag som hårt pluggande student, men ack vad ögat kan lura.

Mellan 8.00 och 9.00 hade jag historia. Jag hade satt mig i de hårda trästolarna på skolan och beslutsamt, men med en gnutta trötthet som visade sig i de uppenbara, men dock diskreta gäspningarna, slagit upp historiaboken, på de sidorna som handlade om det första av de två krig som drabbat i princip hela världen.

Efter det var det dags för stormöte. Jag vill inte säga att jag gjorde ett bra jobb, men om jag lägger fram det såhär: Rektorn var där, och han tyckte det gick bra.

Efter mötet gick jag en runda i vårvädret. Dagen innan igår, tappade jag av misstag mitt iPhonefodral på Färghuset, och spatserade nu för att hämta den förlorade dyrgripen. Den varma vårsolen lyste i nacken, och man kunde höra några sömniga fåglar stämma upp till en nyvaken vårsång.

13.00 började ett möte med rektorer, fackrepresentanter, lärar- och elevrepresentanter, där jag var den nyss nämnda elevrepresentanten.

Det togs upp lokalbrist, och det pratades om en lösning. Det var en akut lösning, för det skulle vara klart redan i höst. I de sammanhangen är en akut lösning något som åtgärdas inom 5 månader.
Man har olika referensramar.

När jag på eftermiddagen steg ur bussen var det en uttråkad men rastlös Christian som begav sig hemåt längs den om sommaren dammiga grusvägen.



2 kommentarer: