onsdag 17 februari 2010

Brat-fika

När jag och Charlott satt och fikade på Briggen, (det ställe i Karlshamn där den typiske besökaren ser ut såhär:


och såhär:



) Så vad jag och Charlott gjorde där är ju en fråga man kan ställa sig, och kanske till och med fundera över.

Hur som helst, jag beställde en "Mer" med päronsmak. Som tur var fick jag den med kärleksfull fruktjuice. De gångerna jag inte får det, blir jag deprimerad, får utslag, och ropar ut saker som: "klant", "idiot" och "du passar inte alls i det där".


6 kommentarer:

  1. jag tycker du är liite generaliserande cille. haha, men vill du komma hem till mig och spela fiol ;);) imorgon?

    SvaraRadera
  2. Jag generaliserar aldrig:) Lägg märke till att jag skrev: "den typiske besökaren" :)

    Hur som helst. Jag vill mycket gärna komma och spela fiol:) Ska öva stenhårt på "Ungersk dans" idag:)

    SvaraRadera
  3. Lärarinna P2010-02-18 15:57

    jag lägger märke :) fast, jag tror du får tänka över det påståendet igen. tror alla människor generaliserar mer eller mindre någon gång. menar du förresten att det är något negativt i att se ut som människorna på bilderna? :)

    du är mycket välkommen! exempelvis klockan 15-16 eller så, så hinner jag plugga det jag ska innan och så kan vi åka till cc 2getha. låter bra?

    SvaraRadera
  4. Inte alls, det jag menade var ju självklart att det var en typ av människor som gick till just det stället. Sen vad det är för typ av människor är ju - jag vill inte säga irrelevant- men mindre betydande. Anledningen till att det blev just Briggen som stämplas som wannabe-överklassens ungdomar med pappas plånbok går till, kan inte jag svara på.

    Annars låter morgondagen kanon. Är ledig... :)

    SvaraRadera
  5. dessa klasser... :) så ungdomarna på bilderna = wannabe-överklass med pappas plånbok? :)

    kaneon cilleboy! bra du övar!

    SvaraRadera