torsdag 7 januari 2010

Kontrast

I många dokumentärer, och i den så kallade bloggosfären skildras ofta verkligheter och framför allt nuet likt en serie saker man saknar eller ogillar.

Som en kontrast till detta skriver jag nu detta inlägg där jag hyllar min verklighet, och tackar den Gud som välsignat mig, och givit mig min verklighet.

Jag har idag varit med om de flesta saker som jag sätter värde på i mitt liv. På morgonen var jag och åkte skridskor på sjön. En upplevelse som inbegriper vänner, nostalgi, traktorkörning, och nöje.

Senare var det dags för Predikan i Kulla missionshus. Här fick jag den andliga beskärda del som jag behövde. En bra predikan, med många bra citat. En favorit: "Gud kom till jorden i människogestalt, och han gjorde det så bra att vi trodde att han var människa."
Varför skulle han göra så vi direkt så att han var Gud? Är man Gud så kan man ju göra jobbet bra, det blir inte halvbra.

Ikväll har jag varit hos Andreas. Vi har bakat ananaspaj, och kollat på en film. Här får jag gemenskap, rolig humor, och allmän trevlighet.

Sammanfattning: Jag har vänner, vi gör trevliga saker tillsammans, vi delar en kristen tro. Imorgon ska jag ut och ploga.

Mitt liv kan inte vara bättre än nu.

3 kommentarer: