torsdag 21 januari 2010

facebook-gruppernas envisa kamp

I've Always Wanted to Spin Round in a Chair & Say "I've Been Expecting You"
(Jag har alltid velat snurra runt i en stol och säga "Du är väntad"(Vad dumt det låter att översätta till svenska))

Vi som tar över 200 kg i bänkpress

Jag gick med i två spännande grupper på facebook. Båda är motiverade. Igår snurrade jag på min stol, när martin kom in på mitt rum. Det var inte lika coolt som på film.
För det första så snurrar inte min stol så enkelt, så jag fick ta fart igen med foten, mot det ena av de fem benen jag har på stolen. Känslan av den där väloljade stolen som bara ljudlöst glider runt försvann.

Ett annat fel var ryggstödet. Mitt ryggstöd är gjort av nät. Så man ser liksom igenom. Dessutom slutar det vid skulderbladen, så Martin såg att jag satt i stolen.

Nästa fel var verbalt. Jag sa "I've been expecting you" alldeles för snabbt. Tyvärr. Några andra faktorer som inte fanns med på mitt rum, var den rymliga akustiken, och känslan av förbjudet område.

Jag har visserligen ett stort skrivbord, men det är inte gjort av valnötsträ, och det står inte en Macintosh på det.

Sedan det faktum att jag sa till Martin att komma in på mitt rum för att testa göra det jag alltid velat göra, förstörde hela den spontanitet som förväntas ligga i detta scenario.

Denna gruppen är alltså för dem som inte har något stort skrivbord, eller inte har någon kontorsstol med hög rygg, eller inte har någon myndig röst, eller inte har något eget rum med rymlig akustik, eller inte har någon som förväntas komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar