fredag 15 januari 2010

Intressanta recept

En intressant sak med olika receptsidor på nätet är de små recensionskommentarer som folk skriver. På en del finns det lite onödig information.

Äppelpaj:
Nina skriver:
"Den här pajen var ju godare än någon jag ätit innan, och så enkel.
Sambon slukade halva på 10 min och jag resten på 15"


Är det ett accepterat mått på god smak? Att Nina och hennes sambo åt upp halva pajen på 10 respektive 15 minuter?

Ananaspaj:
Pernilla Hechavarria Lenander skriver:
"Tips! Man kan byta ut strösockret i pajdegen till råsocker gärna muscovadosocker, då får man en knäckigare, lite kolaaktigsmak och om man smälter smöret i kastrull och blandar ner de övriga pajskalsingredienserna i kastrullen så går allt mycket fortare och det blir lättare att trycka ut pajdegen i formen."

Jag gick in på sidan för att få tips om den Ananaspaj som det finns recept för. Konstigt att nu Pernilla Hechavarria Lenander. ("Hechavarria".) vill ändra hela receptet. Gör en egen sida med din Hechavarriapaj istället.

Stekta kolabananer:
Signaturen "Fett" skriver:
"mmmmm. flytande margarin har skapat min kropp. :'D"

Tack för det inspirerande tipset som jag ska använda mig för när jag nästa gång gör Stekta kolabananer.

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Jag skrattar högt! Detta är bra grejer :-)

    SvaraRadera
  2. :) Alltid lika fantastiskt att glädja någon:)

    SvaraRadera