torsdag 28 januari 2010

synonymer

En gång när jag var på ett kalas satt jag och diskuterade kameror med två andra människor. Det var ett släktkalas, så detta paret, var i övre medelåldern. Oftast blir de glada när de hittar ett samtalsämne som både de och jag tycker är intressant.
Vi satt och språkade om Nikon D40, Digital vs. Analog, osv.
Jag tänkte skryta lite om att jag har en Polaroid-kamera, för jag tycker det är ganska fräckt att man kan få ut en riktig papperskopia efter bara 3 min.
Hur som helst.
Jag satt där och skulle säga det, men jag kom inte på vad det hette!
Efter några minuter sa jag:

"Jag har en sån där... ... paranoidkamera."

Jag höll på att dö. Trevliga som de va rättade de mig direkt,

"Polaroid-kamera, menar du"

Jo, självklart menar jag det.
Än idag tycker jag det är aningen genant, och av den anledningen är detta första gången jag delar med mig av denna historia.
Jag känner mig dum.

Jag kommer att för alltid uteslutas från det offentliga rummet efter att jag skrivit detta.

1 kommentar: