tisdag 11 november 2008

Brev

Idag fick jag brev från Polisen. Jag är nu ägare till en styck Lampa. (Bordslampa, Metall, Svart, Stående tub med hål, ca 36 cm hög, vit insida, glödlampa i, sladd vid botten, prislapp.)

Och en styck: Fat. (Prydnad, Silver, Metall, Format som ett löv med vindruvsklase.)

Hämtas senast 2008-12-06.

Dessutom står det att jag har rätt till att: "en gång per kalenderår gratis begära besked om hurvida personuppgifter rörande mig behandlas eller inte."
Så det ska jag göra hade jag tänkt. Det måste ju finnas en anledning till att de skriver så:)

2 kommentarer:

  1. Hmmmm... Hur kan detta komma sig? varför i all världens tid delar polisen ut presenter till dig? Som brottsförebyggande åtgärd eller? För den som redan har, stjäl ju inte ;)

    SvaraRadera
  2. Det är de sakerna jag hittade under de där bilarna i somras. Det är ingen som har hämtat dem, eller anmält att de är stulna. Så de är enligt lag mina nu:)

    SvaraRadera