onsdag 8 oktober 2008

Inläggg

(Det står "Inläggg" bara för att jag inte ska blanda ihop det med inlägget "inlägg".)
Jag vet inte vad jag ska skriva. Kanske är det en standardstart på Sveriges bloggar. Eller bloggar människor för att de har något att skriva. Anledningen till att jag skriver är att jag tycker om att ha något skrivet. Och ibland är även skrivandet tillfredsställande. Men huvudsakligen är det att ha något skrivet som jag strävar efter. Tyvärr finns det vissa stadier man måste gå igenom först innan man kommer till det.

1. Tanke/vision.
2. Adrenalin-framställning.
3. Användning av adrenalinet.
4. Koncentration att använda det till skrivande.
5. Disciplin till att stanna i skrivande-läget.
6. Bearbetning av tankar.
7. Omformulering till skrivvänliga meningar.
8. Omformulering till läsvänliga meningar.
9. Ned-teckning av resultatet.

Och så till sist 10: Jag sitter och studerar intresserat några omsorgsfullt valda ord och meningar, och begrundar mitt verk.

Det är den 10:de punkten (paragrafen, pricken) som jag trivs med. Fast nr 1 och 6 är också favoriter. Men de punkterna är ganska självskrivna i mitt liv. Det gör jag hela tiden. Kanske är jag en filosof. En amatör-filosof. Eller en tänkare. En som tänker iallafall.

4 kommentarer:

  1. Intressant! Ja, du är nog filosofiskt lagd.

    SvaraRadera
  2. hihi! Oj, det låter helt plötsligt väldigt komplicerat att blogga.. =P

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tror att det är mer komplicerat än man tror att blogga. Men för en del går det automatiskt:)

    När kommer du hem? Är sugen på att se kameraväskan:)

    SvaraRadera
  4. Hihi! Kommer hem på måndag, senast. Och Christian har lagt fram väskan så det ska nog mycket till om jag ska glömma den...så håll ut över helgen bara =)

    SvaraRadera